04.06.2024
Nowe opakowanie bułki tartej
Jest taki produkt znany niemal wszystkim w Polsce – dużym i małym, matkom i dzieciom, gospodyniom i profesjonalnym kucharzom – to bułka tarta firmy MAMUT. Produkt znany od lat, którego opakowanie rozpoznawane było od razu na sklepowych półkach.
Przyszedł właśnie czas na odświeżenie opakowania. Właściciel marki odnowił swoje logo, a jednocześnie podjął decyzję unowocześnieniu paczki. Unowocześnienie w tym przypadku oznacza:
- zwrot ku papierowi certyfikowanemu (FSC®), z odpowiedzialnie zarządzanych zasobów leśnych;
- zastosowanie wysokiej jakości ekologicznego druku na bazie farb wodnych oraz użycie klejów na bazie wody;
- uruchomienie wydajnej i niezawodnej nowoczesnej linii pakującej.
Efektem jest nowe opakowanie, które powstało przy współpracy firmy Mamut z firmami: Rovema (producent maszyn), SILBO (producent opakowań) oraz Mondi (producent papieru).
„Zapakowaliśmy kultowy niemal na polskim rynku produkt od nowa. Papierowe opakowanie uszlachetniliśmy wysokiej jakości drukiem farbami wodnymi, a klej (również na bazie wody) w procesie laminacji został nałożony jedynie wybiórczo. Zastosowane przez SILBO innowacje znacząco zmniejszyły ślad węglowy opakowania. To produkt prawdziwie zrównoważony ekologicznie i mamy nadzieję, że wyznaczy nowe standardy na rynku opakowań do żywności.”
Marcin Śpiewok , CEO SILBO
Pełny opis procesu powstania nowego opakowania dla bułki tartej firmy Mamut dostępny jest na stronie: https://www.rovema.com/fileadmin/user_upload/swscore_rovema/referenzen/rovema_casestudy_mamut_en.pdf