04.06.2024

Nowe opakowanie bułki tartej

Nowe opakowanie bułki tartej

Jest taki produkt znany niemal wszystkim w Polsce – dużym i małym, matkom i dzieciom, gospodyniom i profesjonalnym kucharzom – to bułka tarta firmy MAMUT.  Produkt znany od lat, którego opakowanie rozpoznawane było od razu na sklepowych półkach.

Przyszedł właśnie czas na odświeżenie opakowania. Właściciel marki odnowił swoje logo, a jednocześnie podjął decyzję unowocześnieniu paczki. Unowocześnienie w tym przypadku oznacza:

  • zwrot ku papierowi certyfikowanemu (FSC®), z odpowiedzialnie zarządzanych zasobów leśnych;
  • zastosowanie wysokiej jakości ekologicznego druku na bazie farb wodnych oraz użycie klejów na bazie wody;
  • uruchomienie wydajnej i niezawodnej nowoczesnej linii pakującej.

Efektem jest nowe opakowanie, które powstało przy współpracy firmy Mamut z firmami: Rovema (producent maszyn), SILBO (producent opakowań) oraz Mondi (producent papieru).

 

„Zapakowaliśmy kultowy niemal na polskim rynku produkt od nowa. Papierowe opakowanie uszlachetniliśmy wysokiej jakości drukiem farbami wodnymi, a klej (również na bazie wody) w procesie laminacji został nałożony jedynie wybiórczo. Zastosowane przez SILBO innowacje znacząco zmniejszyły ślad węglowy opakowania. To produkt prawdziwie zrównoważony ekologicznie i mamy nadzieję, że wyznaczy nowe standardy na rynku opakowań do żywności.”

Marcin Śpiewok , CEO SILBO

 

Pełny opis procesu powstania nowego opakowania dla bułki tartej firmy Mamut dostępny jest na stronie: https://www.rovema.com/fileadmin/user_upload/swscore_rovema/referenzen/rovema_casestudy_mamut_en.pdf

Zobacz inne aktualności
Nominacja do Nagrody Art of Packaging

05.08.2024

Nominacja do Nagrody Art of Packaging
Nowoczesne pakowanie dań gotowych

02.05.2024

Nowoczesne pakowanie dań gotowych